Page 133 - Marted_2020
P. 133
cích z uzavřené Smlouvy považují i případy, kdy zákazník vážně narušuje průběh zájezdu (popř. po- 10.Další podmínky
kud hrozí nebezpečí, že by tato situace mohla nastat), a dále případy, kdy je zákazník prokazatelně – Zákazník je osobně zodpovědný za správnost jím uvedených osobních údajů.
pod vlivem omamných a návykových látek. V případě, že zákazník před zahájením zájezdu poruší – Zákazník je povinen zajistit si platné cestovní doklady včetně víz a dalších náležitostí potřebných
svou povinnost a CKM z tohoto důvodu odstoupí od Smlouvy, zavazuje se zákazník zaplatit odstup- pro vycestování do konkrétní destinace (např. lékařská potvrzení o vakcinaci aj.). Dbá na to, aby
né (stornopoplatek) ve výši 100 % celkové ceny zájezdu. V případě odstoupení CKM od Smlouvy platnost cestovního dokladu po skončení zájezdu byla minimálně 6 měsíců. Zákazník podpisem
z důvodů porušení povinnosti zákazníka po zahájení zájezdu doručí zákazníkovi toto odstoupení Smlouvy potvrzuje, že byl obeznámen o pasových a vízových požadavcích, lhůtách pro jejich vy-
(oznámení o vyloučení ze zájezdu) místní delegát CKM nebo další osoba pověřená CKM odpověd- řízení a bylo mu sděleno, jaké zdravotní doklady jsou pro cestu a pobyt požadovány. Je osobně
ností za zájezd. Doručením odstoupení zákazníkovi zaniká povinnost CKM poskytovat zákazníkovi zodpovědný za dodržování pasových, celních, devizových, vízových, zdravotních a ostatních
jakékoli služby dle Smlouvy. Zákazníkovi v takovém případě nevzniká nárok na vrácení části ceny předpisů té země, do které cestuje, nebo kterou projíždí.
služeb, které nebyly čerpány, a zákazník je povinen uhradit CKM náklady vzniklé v souvislosti s jeho – Zájezdy CKM nejsou obecně vhodné pro osoby s omezenou schopností pohybu. Zákazník při
dopravou zpět na místo odjezdu a případnou vzniklou škodu. objednání zájezdu se informuje o vhodnosti zařízení pro tělesné postižené, popř. vozíčkáře. Bez-
c) CKM je oprávněna zrušit zájezd před zahájením jeho čerpání, jestliže z objektivních důvodů nemůže bariérové pokoje jsou na vyžádání většinou v hotelích vyšší kategorie. Přeprava handicapova-
dodržet podmínky Smlouvy (zejména v důsledku neodvratitelných událostí, jimž nemohla CKM za- ných zákazníků a invalidních vozíků musí být nahlášena již při rezervaci zájezdu.
bránit ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na ní rozumně požadovat). Zrušit zájezd, jenž je – Odlišuje-li se vymezení zájezdu uvedené v katalogu od této Smlouvy, má vždy přednost Smlou-
předmětem Smlouvy, je CKM dále oprávněna, jestliže před jeho zahájením nebude dosaženo mini- va.
málního počtu zákazníků, který je uveden v bodě 6c nebo katalogu nebo v jiné formě nabídky. Jestli- – Služby cestovního ruchu dle Smlouvy se poskytují v jazyce místa pobytu země a registrace letec-
že CKM zájezd ze shora uvedených důvodů zruší, má zákazník právo požadovat, aby mu CKM na zá- kého či autobusového dopravce.
kladě nové smlouvy poskytla jiný zájezd nejméně v kvalitě odpovídající původní Smlouvě, může-li – CKM má povinnost před uskutečněním zájezdu informovat zákazníka o identitě skutečného le-
CKM takový zájezd nabídnout. Nedojde-li v takovém případě k uzavření nové Smlouvy do 5 dnů od teckého přepravce. Na základě předpisů a úmluv v mezinárodní letecké přepravě si CKM vyhra-
výše uvedeného zrušení zájezdu, je CKM povinna bez zbytečného odkladu vrátit zákazníkovi vše, co zuje právo na změnu trasy letu (na mezipřistání), letecké společnosti, typu letadla a letového plá-
od něho obdržela na úhradu ceny zájezdu podle zrušené smlouvy. Jestliže dojde k uzavření nové nu. Při autobusové přepravě může dojít k nepředvídaným okolnostem, jako je nepříznivé počasí,
Smlouvy, platby uskutečněné na základě původní smlouvy se považují za platby podle nové smlou- čekání na hraničních přechodech, technické problémy, a tím k prodloužení plánované doby pře-
vy. Je-li cena nového zájezdu nižší než již uskutečněné platby, je CKM povinna takto vzniklý rozdíl zá- pravy. CKM se bude snažit o minimalizaci těchto rušivých vlivů.
kazníkovi bez zbytečného odkladu vrátit. Písemné oznámení o odstoupení od Smlouvy s uvedením – Účastník zájezdu musí při plánování přípojů předpokládat možnost výrazného zpoždění dopra-
důvodů zašle CKM na adresu zákazníka; účinky odstoupení od Smlouvy nastávají dnem doručení vních prostředků. CKM neručí za škody, které mohou vzniknout v důsledku tohoto zpoždění, ani
oznámení. nekompenzuje služby, které nebyly v důsledku zpoždění čerpány.
d)Zákazník je kromě případů uvedených těmito podmínkami a obecně závaznými právními předpisy – Letecká přeprava je zajišťována smluvními leteckými společnostmi. U leteckých zájezdů je první
oprávněn od Smlouvy písemně odstoupit kdykoli před zahájením zájezdu bez udání důvodu. Smluv- a poslední den určen k přepravě klientů do cílové destinace a nemohou být považovány za dny
ní vztah je zrušen a účast stornována ke dni, kdy je písemné oznámení o odstoupení od smlouvy plnocenného rekreačního pobytu. V tomto smyslu nelze tudíž případně reklamovat zkrácení po-
(storno) doručeno CKM. Odstoupení musí být provedeno písemně a musí být podepsáno osobou, bytu. Příletem do místa určení po půlnoci nedochází ke zkrácení pobytu a není důvodem k pos-
která uzavřela Smlouvu. Zákazník bere na vědomí, že jeho odstoupením od smlouvy vzniká CKM kytnutí slevy z ceny zájezdu. Dojde-li vlivem povětrnostních, technických, bezpečnostních nebo
újma spočívající v nutnosti vynaložení nákladů na zajištění dalšího zákazníka a v případě, že se nepo- jiných podmínek nebo v důsledku mimořádných okolností nezaviněných CKM ke změně odletu,
daří náhradního zákazníka zajistit, újma sestávající z náhrady za nevyužití sjednaných služeb smluv- odletového či příletového místa, mezipřistání, zpoždění apod., neodpovídá CKM za případné
ním partnerům CKM a přiměřeného ušlého zisku. Jako náhradu újmy způsobené tímto jednáním zá- škody, které by mohly zákazníkovi tímto vzniknout, a není povinna nahradit služby, které v dů-
kazníka proto sjednávají strany smluvní odstupné (stornopoplatky), které se zákazník v případě své- sledku těchto změn nemohly být čerpány. Dojde-li v průběhu letecké přepravy k poškození či
ho odstoupení od smlouvy zavazuje ve prospěch CKM zaplatit. Pro stanovení výše stornopoplatků je ztrátě zavazadla, je nutné, aby cestující tuto skutečnost nahlásil ihned po příletu příslušnému pra-
rozhodující datum doručení písemného oznámení o odstoupení od Smlouvy společnosti CKM. covišti na letišti, kde bude sepsán reklamační protokol (PIR) nezbytný pro další jednání s leteckou
společností. Za poškození či ztrátu zavazadla nenese CKM odpovědnost. Přepravní řád letec-
8. Odstupné (stornopoplatky) kých společností je k dispozici na http://www.marted.cz/info/informace-pro-klienty.
Touto Smlouvou se sjednává povinnost zákazníka uhradit CKM odstupné (stornopoplatky) v souladu
s bodem 7d, a jeho výše se určuje podle počtu dnů od rozhodné skutečnosti, kdy došlo ke zrušení do – Čerpání první a poslední stravovací služby závisí na čase příletu a odletu, resp. na době přidělení
a opuštění pokoje. Nápoje k jídlu nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, není-li výslovně uvedeno jinak.
počátku zájezdu (poskytnutí první služby) a zakládá povinnost zákazníka k jeho úhradě. Ve většině hotelů se klade důraz na společenské oblečení během večeře. V popisu u pobytů
Výše odstupného za každou osobu činí:
a)při zrušení 60 dní a více před nástupem na zájezd: 20 % z celkové ceny objednaných služeb, mini- s programem All inclusive jsou většinou uvedeny časy stravovacích služeb. Tyto časy může z or-
ganizačních důvodů hotel změnit.
málně však 1.500 Kč u leteckých, autobusových a zájezdů s vlastní dopravou. U zájezdů s odletem – Přidělování pokojů probíhá převážně ze strany ubytovatele. V některých hotelech je považován
z Katowic 4 000 Kč a u zájezdů s cílem mimo Evropu minimálně 30 % z celkové ceny objednaných
služeb třílůžkový pokoj za dvoulůžkový s přistýlkou. Přistýlkou může být pohovka, rozkládací gauč, pa-
landa nebo lehátko. Řádnými dvěma lůžky může být též francouzské lůžko (manželská postel).
b) při zrušení 59 dní až 30 dní před nástupem na zájezd: 30 % z celkové ceny objednaných služeb, Zařízení a vybavení pokojů se řídí národními normami, a proto mohou být odlišné od norem čes-
minimálně však ve výši podle bodu a). U zájezdů s odletem z Katowic 30 % z celkové ceny objedna-
ných služeb, minimálně však 4 000 Kč a u zájezdů s cílem mimo Evropu minimálně 40 % z celkové kých. Podle mezinárodních zvyklostí musí hosté opustit hotelové pokoje v den odjezdu zpravidla
do 10 hodin dopoledne, možnost nastěhování do pokojů v den příjezdu je nejdříve ve 14 hodin.
ceny objednaných služeb)
c) při zrušení 29 dní až 20 dní před nástupem na zájezd: 50 % z celkové ceny objednaných služeb – Rozvíjející se cestovní ruch s sebou přináší i stavební činnost, na kterou nemají cestovní kancelá-
d)při zrušení 19 dní až 14 dní před nástupem na zájezd: 70 % z celkové ceny objednaných služeb ře vliv. V některých oblastech dochází i k opakovaným výpadkům elektrické energie a zásobování
vodou. V ubytovacích zařízeních se solárním ohřevem může téci občas vlažná voda. Obyvatelé
e)při zrušení 13 dní až 4 dny před nástupem na zájezd: 80 % z celkové ceny objednaných služeb jižních zemí většinou nepoužívají vodu z vodovodu k pití. Vodu k tomuto účelu doporučujeme za-
f) při zrušení 3 dny (72 hodin) a méně před nástupem na zájezd nebo nenastoupením na zájezd: 100 %
koupit v místních obchodech.
z celkové ceny objednaných služeb. – V případě, že je u ubytovacích objektů uvedeno, že lehátka a slunečníky jsou u bazénu zdarma,
Veškeré stornopoplatky jsou splatné ihned a budou automaticky započteny s již zaplacenými zálohami neznamená to, že je mohou využívat všichni klienti najednou a kdykoliv. Tato služba je omezena
na cenu zájezdu, s čímž zákazník výslovně souhlasí. CKM je povinna bezodkladně, nejpozději do
počtem lehátek a slunečníků.
14 dnů od odstoupení od Smlouvy, vrátit zákazníkovi veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho – Většina pláží je veřejná a přístupná i místnímu obyvatelstvu. CKM není zodpovědná za jejich čisto-
prospěch snížené o odstupné. V případě, že zákazník nenastoupí na zájezd a písemně neodstoupí od tu. Lehátka a slunečníky se na plážích pronajímají za poplatek. Absolutní klid v turistických cen-
Smlouvy před zahájením zájezdu, není CKM povinna vrátit zákazníkovi zaplacenou cenu zájezdu. trech nenajdete. K dovolené patří i večerní zábava, diskotéky a noční kluby, které mohou působit
V tomto případě není CKM povinna vystavit zákazníkovi potvrzení o nečerpání služeb. hluk.
Zákazník v souvislosti s odstoupením od Smlouvy není povinen platit CKM odstupné v případě, že:
– vnější okolnosti nutí CKM podstatně změnit některou z hlavních náležitostí cestovních služeb zahrnu- – K exotice jižních zemí patří i hmyz. Přes intenzivní snahy hoteliérů a místních úřadů se může v ur-
čitých lokalitách hmyz vyskytovat. Upozorňujeme účastníky, aby tuto skutečnost brali v úvahu.
tých v zájezdu.
– v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořád- – CKM si vyhrazuje právo vyloučit zákazníka z přepravy nebo z celého zájezdu, pokud svým jedná-
né okolnosti, které mají významný dopad na poskytování služeb zahrnutých do zájezdu nebo na pře- ním a chováním narušuje jejich chod, popř. hrozí nebezpečí, že by tato situace mohla nastat. Vy-
loučena je přeprava osob v podnapilém stavu. Ze zájezdu však mohou být vyloučeni i zákazníci,
pravu osob do místa určení cesty nebo pobytu.
kteří slovně napadají zástupce CKM, nebo se vulgárně a hrubě vyjadřují o této společnosti či je-
9. Pojištění jích zástupcích. V případě vyloučení z přepravy nebo ze zájezdu zaniká nárok zákazníka na úhra-
– U zájezdů CKM není v ceně zájezdu zahrnuto žádné cestovní pojištění. du nečerpaných služeb. CKM prosí o pochopení pro toto opatření, jehož smyslem a cílem je zajiš-
– Při zakoupení zájezdu doporučujeme zákazníkům sjednat komplexní cestovní pojištění tění klidné dovolené a přepravy ostatních zákazníků, jakož i ochrana osobnosti pracovníků spo-
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Pojišťovna), které obsahuje lečnosti.
pojištění léčebných výloh v zahraničí vč. repatriace a asistenční služby s celkovým limitem – CKM si vyhrazuje právo na tiskové chyby v katalogu, či ostatních vydaných nabídkách v tiskové či
pojistného plnění 5.000.000 Kč, náklady na zásah horské záchranné služby (limit 200.000 Kč), internetové podobě.
zubní ošetření (limit 5.000 Kč), doprava – doprovázející osoba (do limitu léčebných výloh), – V případě, že zákazník nebyl spokojen s některou formou služeb, je oprávněn provést reklamaci
doprovázející osoba – ubytování (limit 10.000 Kč, max. 2.000 Kč/den), osoba účastnící se pohřbu podle Smlouvy (viz bod 5) a podle „Reklamačního řádu“ CKM, odkaz: http://www.mar-
pojištěného v zahraničí – doprava (do limitu léčebných výloh) a ubytování (limit 10.000 Kč, max. ted.cz/pdf/reklamacni_rad.pdf. Toto ale nezbavuje zákazníka povinnosti uplatňovat reklamaci
2.000 Kč/den), náklady na přepravu při ztrátě nebo zničení cestovních dokladů (limit 25.000 Kč), včas, bez zbytečného odkladu, tak, aby mohla být sjednána náprava na místě samém.
náklady na přepravu při zmeškání odjezdu (limit 5.000 Kč), úrazové pojištění – smrt následkem
úrazu (limit 100.000 Kč), trvalé následky úrazu (limit 200.000 Kč), tělesné poškození způsobené 11.Ochrana osobních údajů GDPR
– Nakládání s osobními údaji se řídí platnými právními předpisy, zejména Nařízením Evropského
úrazem (limit 25.000 Kč), pojištění zavazadel (limit 15.000 Kč), pojištění zpoždění zavazadel za parlamentu a Rady č. 2016/679 ze dne 27. 4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpra-
7. a každou další hodinu zpoždění (1.000 Kč/hodina, max. 8.000 Kč), pojištění zpoždění letu za
cováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů.
7. a každou další hodinu letu (1.000 Kč/hodina, max. 8.000 Kč), pojištění odpovědnosti za újmu – Cestovní kancelář má zákonné oprávnění za účelem uzavření a plnění Smlouvy o zájezdu nebo ji-
limit 4.000.000 Kč (cenné věci 50.000 Kč v rámci limitu pro pojištění odpovědnosti), pojištění ných Smluv o poskytování služeb cestovního ruchu zpracovávat osobní údaje zákazníka. Cestov-
přerušení cesty (limit 10.000 Kč), pojištění nevyužité cestovní služby (limit 10.000 Kč), pojištění
STORNO – pokrývá 80 % účtovaných stornopoplatků (limit 30.000 Kč, za příplatek možnost ní kancelář shromažďuje a zpracovává následující osobní údaje zákazníka /fyzické osoby/: jmé-
no, příjmení, titul, datum narození/rodné číslo, pohlaví, státní občanství, místo trvalého pobytu, te-
navýšení limitu pojistného plnění pojištění STORNO).
– CKM důrazně upozorňuje, že pokud účastník zájezdu nevyužije možnost uzavřít komplexní ces- lefonní číslo, e-mail, číslo cestovního dokladu a jeho platnost, kontakt na blízké osoby, bankovní
spojení, evidence plateb.
tovní pojištění, přebírá sám plnou odpovědnost za případné důsledky škod z toho plynoucích. – Pro účely plnění Smlouvy o zájezdu, případně jiné Smlouvy o poskytování služeb cestovního ru-
– Smluvní vztah vzniká mezi pojištěným účastníkem zájezdu a Pojišťovnou, případné pojistné udá- chu je zákazník srozuměn, že jeho osobní údaje budou v nezbytném rozsahu poskytnuty dalším
losti řeší účastník zájezdu přímo s Pojišťovnou. Další informace o pojištění jsou uvedeny na str. 2
v katalogu CKM na rok 2020, nebo na www.marted.cz v sekci: subdodavatelům služeb, které jsou součástí realizace zájezdu (dopravci, ubytovací zařízení, za-
hraniční partneři, průvodci, delegáti, pojišťovny, partnerské cestovní kanceláře,…..).
http://www.marted.cz/info/informace-pro-klienty.
– Pojištění se řídí Všeobecnými pojistnými podmínkami pro cestovní pojištění M-750/14 a rámcovou – Zákazník jako subjekt údajů prohlašuje, že bude spolucestující osoby či jejich zákonné zástupce,
pojistnou smlouvou. Pojištěný zákazník svým podpisem na Smlouvě potvrzuje, že se seznámil jimiž byl zplnomocněn k uzavření Smlouvy, řádně a včas informovat o užití a zpracování jejich
osobních údajů cestovní kanceláří či jinými poskytovateli služeb cestovního ruchu (dalšími zpra-
a souhlasí s rozsahem a podmínkami sjednaného cestovního pojištění, zejména s výší limitů pojist- covateli)
ného plnění a se zněním Všeobecných pojistných podmínek pro cestovní pojištění (v plném znění
v sekci http://www.marted.cz/info/vseobecne-podminky). V případě, že zákazník uzavřel smlouvu – Souhlas zákazníka se zpracováním osobních údajů je zapotřebí pouze ke konkrétnímu, specific-
kému účelu, např. věrnostní program. Cestovní kancelář je oprávněna obvyklé obchodně marke-
o zájezdu pro více pojištěných osob, prohlašuje, že je oprávněn uvedené potvrzení učinit i jménem tingové nabídky svým zákazníkům zasílat bez tohoto souhlasu.
těchto osob.
– Při stornování zájezdu je povinností klienta nahlásit tuto skutečnost CKM bez zbytečného odkladu, – Zasílání obchodních sdělení může zákazník odvolat zasláním e-mailu na e-mailovou adresu mar-
ted@marted.cz
nejpozději následující pracovní den po zjištění důvodu.
– Pojištění záruky pro případ úpadku ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb., uzavřela CKM u společnosti – Podrobné „Informace o zpracování osobních údajů (GDPR) a poučení o právech zákazníka
v souvislosti s ochranou osobních údajů“ jsou uvedeny na http://www.marted.cz/info/infor-
Generali Pojišťovna a.s.., Bělehradská, 299/132, Vinohrad, 120 00 Praha 2. Na základě této pojist- mace-o-zpracovani-osobnich-udaju
né smlouvy vzniká zákazníkovi právo na plnění v případech, kdy CKM z důvodu svého úpadku zá-
kazníkovi: 12.Závěrečná ustanovení
– neposkytne dopravu z místa v pobytu v zahraniční do ČR, pokud je tato doprava součásti zájez- – Smlouvy, na které se použijí tyto Všeobecné podmínky, se řídí českým právem.
du, – Veškeré informace a údaje obsažené v katalozích a ostatních nabídkách vydaných CKM o služ-
– nevrátí zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil, nebo bách, cenách a cestovních podmínkách odpovídají informacím známým v době jejich přípravy.
– nevrátí rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečného poskytnutého zájezdu v pří-
padě, že zájezd uskutečnil pouze z části Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 12. 2019.
131